Aqua gym med lav intensitet

Denne timen passer for deg med muskel- og skjelettplager, revmatikere, overvekts-problematikk, hjerte/lunge sykdommer eller om du ønsker å komme i form.

Dette er en treningstime i oppvarmet basseng, 33 – 34 grader. Å bevege seg i vann gir en unik treningseffekt. Samtidig er det motiverende og morsomt å trene med andre. Vi bruker opplæringsbassenget, der vi har mulighet å heve og senke bunnen etter behov. Treningen i vann er lystbetont med enkle øvelser der fokus er bevegelsesglede. Instruktøren tilpasser øvelsene slik at alle vil få utbytte av treningen. Oppdriften i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det god motstand når vi beveger oss, noe som gir en god treningseffekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det.

Det er mange helsemessige grunner for å trene i vann:

  • Økt sirkulasjon i armer og bein.
  • Skadeforebyggende; muskel- og skjelettplager
  • Stabilitet-, kondisjon- og bevegelighetstrening, samt avspenning.

Treningstimen varer i 45 min. Vi bygger opp timen slik: starter med oppvarming, så styrke, kondisjon, tøyning og avspenning på slutten av timen.

 

Når:

Mandag:
Lav intensitet, kl. 18.15-19.00

Onsdag:
Lav intensitet, kl. 13.00-13.45

Pris:

12 ganger kr 1600,-
6 ganger kr 900,-
Drop-inn kr 160,-