Aqua gym for gravide

Denne timen passer for deg som er gravid og ønsker å holde deg i form under svangerskapet, treningen passer også om du har plager med rygg og bekkensmerter. Timen passer også for de som har bekkenplager etter fødsel. Instruktøren vil legge opp timen slik at en får tilpasset øvelsene til sitt nivå.

Trening i basseng er en god aktivitet under svangerskapet, samtidig er det morsomt å trene sammen med andre gravide! Vi bruker opplæringsbassenget der vi har mulighet å heve og senke bunnen. Trening i vann er en lystbetont trening med enkle øvelser. Bassenget holder en temperatur på 33-34 grader. Oppdriften i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det en god motstand når vi beveger oss, noe som gir en unik treningseffekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det. Mor og barn har det godt under denne treningen!

Denne timen vil ha ekstra fokus på rygg, bekken og overkropp.

Det er mange helsemessige grunner for å trene i vann når du er gravid:

  • Øke sirkulasjon i armer, bein og det kan reduserer korsryggsmerter.
  • Forskning viser at de som trener under svangerskapet har færre svangerskapsplager, færre komplikasjoner, lettere fødsler og mindre depresjon enn ikke-aktive.
  • Trening i vann gir stabilitet-, kondisjon- og bevegelighets trening, samt avspenning.

Treningstimen varer i 45 minutter. Vi bygger opp timen slik: starter med oppvarming, så styrke og kondisjon, tøyning og avspenning på slutten av timen. Vi har fokus på bevegelsesglede.

Når: kl.19.00 – 19.45 alle onsdager unntatt i skoleferier.

Pris:

12 ganger kr 1600,-
6 ganger kr 900,-
Drop-inn kr 160,-